تاریخ امروز

۷ بهمن ۱۴۰۲

شناخت_جهانی - ارسال‌شده در ۷ بهمن ۱۴۰۲

بزرگترین تهدیدات در دنیا
بزرگترین تهدیدات در دنیا

تغییرات اقلیمی و بحران‌های محیط‌زیستی بزرگترین ترس کارشناسان نسبت به آینده جهان را شکل داده‌اند. تغییراتی که در اکثر نقاط جهان اثراتی بر جا گذاشته و سبب پیدایش پدیده‌های جدیدی در مناطق گوناگون شده است. افزایش دمای هوا، ظهور ریزگردها، کاهش سطح آب‌های آزاد، گرم شدن مناطق قطبی و ... تهدیداتی است که به صورت روزمره زندگی بشر را تهدید می‌کند.

براساس جدیدترین گزارش World Economic Forum کارشناسان حوزه‌های مختلف در جهان بزرگترین تهدیدات جهانی در 2 و 10 سال آینده را مشخص کرده‌اند. بر این اساس، در دو سال آینده وضعیت اقتصادی کشورها و بحران در تأمین هزینه‌های زندگی مهمترین تهدید جهانی خواهد بود. پس از این بحران، بلایای طبیعی و حوادث شدید آب‌وهوایی و درگیری‌های ژئوپلیتیک قرار دارند که جامعه جهانی را تهدید می‌کنند.

اما در نگاه بلندمدت، از نگاه کارشناسان، تهدیدات محیط‌زیست اصلی‌ترین تهدید زندگی انسان‌ها در جهان امروز است. این گزارش بیان می‌کند که 4 تهدید نخست در 10 سال آینده مربوط به تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر زندگی بشر است. براساس این گزارش، شکست در کاهش تغییرات اقلیمی، شکست در سازگاری با تغییرات اقلیمی، بلایای طبیعی و حوادث شدید آب‌وهوایی و از دست دادن تنوع زیستی و فروپاشی اکوسیستم در 10 سال آینده، بشر را تهدید می‌کند.

این گزارش نشان‌دهنده اهمیت یافتن موضوع تغییرات اقلیمی در سطح جهانی و تبدیل شدن آن به اصلی‌ترین مسئله در سطح جهانی است. کارشناسان حوزه‌های گوناگون این بحران را مهمترین عاملی می‌دانند که می‌تواند اقتصاد، سیاست و زندگی‌ انسان‌ها را در سطح جهانی تحت‌تأثیر قرار دهد و تغییرات مهمی را در نظم فعلی جهان ایجاد کند.

بزرگترین تهدیدات در دنیا - ۷ بهمن ۱۴۰۲

محدودیت دسترسی

برای اینکه بتوانید دیدگاهتان را به اشتراک بگذارید، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه‌ها