تاریخ امروز

۱ خرداد ۱۴۰۳

#شناخت_سیاسی - ارسال‌شده در ۱ خرداد ۱۴۰۳

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا : نبرد نزدیک بین بایدن و ترامپ
انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا : نبرد نزدیک بین بایدن و ترامپ

با داغ شدن رقابت برای ریاست‌جمهوری در آمریکا، آخرین نظرسنجی موسسه پیو در آوریل ۲۰۲۴، نشان می‌دهد که رقابت تنگاتنگی بین جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وجود دارد. براساس این نتایج، تا به امروز ۴۸ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی از بایدن و ۴۹ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

نکته جالب توجه اینکه ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که تمایل دارند، در صورت امکان، هر دو نامزد موجود را با نامزدهای دیگر هر دو حزب جایگزین کنند. این تمایل سطحی از نارضایتی از چشم‌انداز سیاسی کنونی و تمایل به رهبری جدید در آمریکا را نشان می‌دهد.

همچنین از جهت ارزیابی عملکرد نامزدها، به نظر می‌رسد ترامپ نسبت به بایدن برتری دارد، به طوری که ۴۲ درصد از پاسخ‌دهندگان عملکرد او را در ۴ سال ریاست‌جمهوری‌اش عالی یا خوب ارزیابی می‌کنند در حالی که تنها ۲۷ درصد این نظر را در رابطه با دوران ریاست‌جمهوری بایدن داشته‌اند.

نتایج تفکیک حامیان دو نامزد نیز روندهای جالبی را نشان می‌دهد: سفیدپوستان، افراد کم‌سواد، و رأی‌دهندگان مسن‌تر تمایل بیشتری به ترامپ دارند و در مقابل، رأی‌دهندگان سیاه‌پوست، افراد با تحصیلات بالاتر و رأی‌دهندگان جوان‌تر بیشتر از بایدن حمایت می‌کنند. این شکاف‌های جمعیتی طیف متنوعی از عقاید در جامعه آمریکا را برجسته می‌کند و بر پیچیدگی وفاداری‌های سیاسی در دنیای امروز تأکید می‌کند.

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا : نبرد نزدیک بین بایدن و ترامپ - ۱ خرداد ۱۴۰۳

محدودیت دسترسی

برای اینکه بتوانید دیدگاهتان را به اشتراک بگذارید، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه‌ها