تاریخ امروز

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

#شناخت_اقتصادی - ارسال‌شده در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

از هر 4 ایرانی 3 نفر می‎گویند وضعیت اقتصادی کشور نسبت به 5 سال گذشته بدتر شده است
از هر 4 ایرانی 3 نفر می‎گویند وضعیت اقتصادی کشور نسبت به 5 سال گذشته بدتر شده است

اکثریت قابل توجه ایرانیان با 76.6 درصد اظهار کردند که وضعیت اقتصادی کشور در پنج سال گذشته بدتر شده است. همچنین 63.4 درصد از مردم وضعیت اقتصادی خود را نسبت به 5 سال گذشته بدتر ارزیابی کرده‌اند. این وضعیت، نشان دهنده درک گسترده‌ای از چالش‌های اقتصادی و نارضایتی در میان مردم است. دلیل اصلی این دیدگاه می‌تواند مشقت‌های ملموسی باشد که مردم ایران تجربه کرده‌اند. کشمکش‌های اقتصادی، از جمله تورم بالا، بیکاری و کاهش ارزش پول، مستقیماً بر زندگی روزمره افراد تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آن‌ها به وضعیت اقتصادی منفی نگاه کنند.

ایران به ویژه در سال‌های اخیر تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار گرفته است. این تحریم‌ها که به بهانه نگرانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و سایر مسائل ژئوپلیتیکی اعمال شده، تأثیر شدیدی بر اقتصاد ایران داشته است. محدودیت‌های تجارت بین‌المللی و معاملات مالی نیز به چالش‌های اقتصادی کمک کرده و معیشت بسیاری از ایرانیان را تحت تأثیر قرار داده است.

با این حال عوامل فراتر از مرزهای ایران، مانند عدم قطعیت‌های اقتصادی در سطح جهان یا نوسانات قیمت نفت (یکی از اجزای حیاتی اقتصاد ایران) نیز می‌توانند بر ثبات اقتصادی کشور تأثیر بگذارند.

از هر 4 ایرانی 3 نفر می‎گویند وضعیت اقتصادی کشور نسبت به 5 سال گذشته بدتر شده است - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

محدودیت دسترسی

برای اینکه بتوانید دیدگاهتان را به اشتراک بگذارید، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه‌ها